środa, 13 marca 2013

Shahnaz Husain Herbal Kajal

Ziołowy kajal do makijażu oczu 

Jak już wspominałam w poście o czarnych cieniach TUTAJ bardzo lubię oczy podkreślone na czarno.
Khol, kajal to tradycyjny kosmetyk używany już w Epoce Brązu można więc powiedzieć, że jest to jeden ze starszych kosmetyków do makijażu na świecie.
Obecnie kojarzy się raczej z bliskim wschodem i Indiami. Warto zauważyć, że nie ma jednego słowa oznaczającego ten kosmetyk w samych Indiach mamy 
surma -Punjabi, kajal - Hindi,Urdu, kaatuka-Telugu, kan mai-Tamil sporo.

Jednym słowem zadaniem tego kosmetyku jest nie tylko podkreślenie naszego spojrzenia, ale również zadbanie o kondycję rzęs (jak również chronić nasze oczy w silnym słońcu przed jego odbłyskami).

Shahnaz Husain jest właścicielką znanej firmy w Indiach produkującej kosmetyki według zasad Ajurwedy.
Ten kajal jest najbardziej zbliżony składem do tradycyjnego, stworzony z kompozycji olejów (w tym rycynowego, migdałowego) i ziół oraz kamfory. 
Ma za zadanie odżywiać rzęsy i pobudzać je do wzrostu, zwiększyć nawilżenie oka.

Co do opakowania (moje już z lekka ściargane z powodu używania częstego) jest eleganckie czarne z lustereczkiem, sam kajal jest w postaci sztyftu.

Na ręku:


Na oku sam bez tuszu:

Trzyma się długo, jest intensywnie czarny. Nie wiem czy pomaga rzęsą nie używam go codziennie. Jeśli dostanie się do oka piecze (nie wiem czy łzy to to obiecane nawilżenia, ale może), jest bardzo wydajny (moja siostra stwierdziła, że starcza na całe życie). Jestem z niego zadowolona i jeśli kiedyś by mi się skończył z chęcią kupiłabym następny gdyż jego trwałość mnie onieśmiela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mój Blog jest Hate Free, nienawistne komentarze nie będą publikowane.

Zachęcam do pozostawiania komentarzy i z góry za nie dziękuję ;)