środa, 15 lutego 2017

Jakie romanse lubię

Zdaje sobie sprawę, że walentynki były wczoraj, ale ponieważ jesteśmy w "oktawie" tego święta pozwolę sobie na nieco prywatne wynurzenia. Mianowicie jakie romanse lubię.

Zacznę od klasyki. Od romansu, który na stałe wpisał się w kanon gatunku. od romansu, który oglądałam jedząc zupę po powrocie z lekcji w szkole podstawowej. Od romansu, który miałam nagrany na kasetę VHS i katowałam go dzielnie codziennie. Serrio. A mowa o 
Przeminęło z wiatrem
Film katowałam tak długo i namiętnie, że znam teksty bohaterów i tak używam ich nawet w życiu codziennym ("Prawdziwa dama powinna jeść jak ptaszek, a Ty u Wilkesów chcesz się napchać jak prosię"). Później przeczytałam książkę, przez później rozumiem ósmą klasę podstawówki :)
Mamy tu kanon romansu. Czyli ich dwóch ona jedna, brunet i blondyn. Rozlazły spokojny, blondyn i ognisty brunet. I tak już zostało prawie wszędzie. Wszyscy piękni itd. Kanon romansu kocha jednego on jej nie chce chodź ją kocha, kocha ją inny bogaty i zadziorny i ją chce ona chce jego kasy a na koniec okazuje się, że go kocha. Wszystko okraszone wyidealizowaną wizją niewolniczego południa. 
Kolejny romans to też klasyka 
Duma i uprzedzenie serial BBC

I tylko i wyłącznie ten serial ze względu na przystojnego Colina Firtha. Tu mamy bogatego, który jak się zakochuje to zrobi dla ukochanej wszystko. Okraszone to XIX wiecznymi strojami i sztywną etykietą. 

Powiem Wam teraz zaskakującą rzecz i to tyle. Czytałam, oglądałam inne romanse, ale wszystko już było: Bridget Jones lubię ale to to samo. Zawadiaka vs stateczny adwokat; Saga Zmierzch - stateczny wampir vs żywiołowy wilkołak; Gray - bogaty co zrobi wszystko. Jednym słowem: było, było i tak było. Nie da się chyba nic odkrywczego wymyślić w dziedzinie romansu.  Dlatego lubię filmy bollywood nie udają nic innego jak to czym są. Głownie to romanse oparte na tych samych schematach co wspomniane wyżej. 
A jak jest z Wami lubicie romanse? Jeśli tak to które? 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mój Blog jest Hate Free, nienawistne komentarze nie będą publikowane.

Zachęcam do pozostawiania komentarzy i z góry za nie dziękuję ;)