poniedziałek, 5 lutego 2018

Dobre seriale Historyczne

Szumny serial TVP "Korona Królów" zainspirował mnie do zastanowienia się nad serialami historycznymi, które mogę z czystym sumieniem polecić. Oto i one:

1. Biała królowa
<źródło>
Serial oparty na książkach Philippy Gregory z serii Wojna Dwóch Róż: "Biała królowa", "Czerwona królowa", "Córka Twórcy Królów".  Rzecz dzieje się w XV wiecznej Anglii i opowiada historię trzech kobiet Elżbiety Woodville, Małgorzaty Beaufort (matki Henryka VII, babki najbardziej znanego króla Anglii- Henryka VIII) oraz Anny Neville. Serial trzyma w napięciu, piękna sceneria, piękne stroje. Przyjemnie się ogląda, oczywiście tak jak w książkach zachowano odrobinę magii.

2.Biała Księżniczka
Akcja jest kontynuacją Białej Królowej i oparta jest na książce Philippy Gregory pod tym samym tytułem. Wydarzenia rozgrywają się po zwycięskiej dla Henryka VII bitwie pod  Bosworth. Tym razem bohaterką jest córka Eliżbiety Woodville, matka Henryka VIII - Elżbieta York. Tak samo jak w przypadku Białej Królowej ciekawa akcja, piękne stroje. Serial można oglądać bez obejrzenia Białej Królowej, po prostu nie będziemy znać tła niektórych konfliktów, ale zawsze można skorzystać z wikipedii. 

Seriale oglądałam po zapoznaniu się z książkami Philippy Gregory, książki polecam jednak ich ekranizacja jest na prawdę bardzo dobra i powiem, że z chęcią zobaczyłabym kolejne.  

Oba seriale zrealizowane są dobrze, kostiumy, dialogi, kreacje aktorskie nie mam nic do zarzucenia. Oprócz tego zaciekawiły mnie ona na tyle, że zasięgnęłam szerszej wiedzy na temat wojny Dwóch Róż.

3 komentarze:

Mój Blog jest Hate Free, nienawistne komentarze nie będą publikowane.

Zachęcam do pozostawiania komentarzy i z góry za nie dziękuję ;)