niedziela, 27 maja 2018

Wszystko co chciałybyście wiedzieć o kremach BB, ale wstydzicie się zapytać



Moda na kremy BB przybyła do polski niczym fala tsunami. Przetoczyła się przez blogi, "jutub" oraz inne media i wydawało by się, że wszyscy wszystko wiedzą, ale wciąż są osoby, które nie wiedzą "z czym to się je". Mogłabym powiedzieć, że na kremach BB zjadłam zęby, a przez lata prowadzenia bloga przetestowałam ich bardzo wiele dlatego chciałam podzielić się z Wami swoją wiedzą i doświadczeniem.

Czym jest krem BB?


Moda na kremy BB przybyła do Nas z dalekiej Azji, a dokładniej z Korei. W czasie podróżny do Seulu (Zakupy w Seulu) zauważyłam, że tradycyjne podkłady drogeryjne nie cieszą się jakimś dużym "wzięciem", za to kremy BB to zupełnie inna bajka.
Krem BB ma zasadniczo kilka elementów:
  • posiada ochronę przeciwsłoneczną, zarówno przeciw UVB (SPF), jak i UVA (PA+), najczęściej nie jest to znane w podkładach SPF 15, a raczej SPF 25 (nie wiem czy są kremy BB z mniejszą wartością SPF),
  • zawiera składniki pielęgnujące,
  • najczęściej ma właściwości wybielające (ale nie jest przymus). Trzeba rozumieć to jako wyrównywanie kolorytu skóry,
  • świetliste wykończenie, jednak istnieją też kremy o bardziej matowym wykończeniu,
  • krycie lekkie do średniego,
  • efekt wygładzający najczęściej jest to zasługa silikonów w składzie, dzięki czemu maskuje małe blizny, nierówności skóry, czy drobne zmarszczki,
  • działanie przeciwstarzeniowe, przeciwzmarszczkowe.

Czy używając kremu BB muszę używać kremu z filtrem?

Tutaj moje stanowisko jest jasne. Nie ma możliwości zrezygnowania z kremu z filtrem. Zwłaszcza w lato kiedy słońce operuje bardzo mocno. Promienie UV to jeden z bardziej agresywnych czynników powodujących starzenie się skóry. Odpowiedź jest jedna. Tak musisz.

Czy mogę nakładać krem BB pod oczy?

Przyznam się, że kiedy maluje się kremem BB zawsze używam go jako korektora pod oczy. Bardzo dobrze spisuje się w tej roli. Nigdy nie zauważyłam negatywnych skutków takiego stosowania. W mojej opinii możesz, ale zależy to od Twojej skóry, oraz kremu BB jaki wybrałaś.  Jeśli natomiast  potrzebujesz mocniejszego krycia i krycie kremu BB pod oczami jest niewystarczające, polecam:

korektor nałożyć pod krem BB. Dlaczego? Krem BB ma w swoim składzie silikony i korektor może po prostu się na nich ślizgać.

Czym różni się krem BB od CC

 W teorii krem BB będzie miał mniejsze krycie niż krem CC.

Czy krem BB zapycha.

Jak wspomniałam wyżej krem BB zawiera całkiem sporo silikonów, ponieważ nie przerażają one użytkowniczek azjatyckich tak ja europejskich. Nie zauważyłam tam tylu produktów z wielkim napisem "Bez silikonów". Bez silikonowa moda jest tam w powijakach. 
Tak jak w przypadku wszystkiego może Nas zapchać, a może nie. Mnie kremy BB mimo, że mam tendencje do zapychania nie zapychają. Bardzo ważne jest dokładne oczyszczenie skóry, aby wszystkich tych silikonów się pozbyć. 

Czym zmywać krem BB?

Ja bardzo sobie w tym celu chwalę olejki do demakijażu czy balsamy do demakijażu. Obecnie na rynku znajdziemy kilka polskich olejków do demakijażu np. Bielenda (dostępne są w Naturze i Rossmannie). Nie wolno też zapominać o wieloetapowym oczyszczaniu twarzy. O swojej pielęgnacji pisałam TUTAJ.

Olejek do demakijażu Biochemia urody 
Koreański balsam Banila.co do demakijażu
Olejek do demakijażu Etude House
Olejek Clochee do demakijażu

Czy muszę używać kremu pielęgnacyjnego pod krem BB?

Powiem szczerze, że w największe upały zdarzało mi się używać serum, kremu z filtrem i kremu BB jedynie. Powiem szczerze, że miałam z tego powodu wyrzuty sumienia. Kremy BB mają lekkie właściwości pielęgnacyjne jednak nie są to kremy dedykowane do pielęgnacji, dlatego nie zaprzestałabym używania kremu pielęgnacyjnego. 

Czym nakładać kremy BB?

Osobiście nakładam je gąbeczką lub ręką. przy czym krem nałożony dłonią wygląda lepiej niż ten wklepany gąbeczką. dlaczego? ciepło dłoni pozwala go ogrzać a tym samym lepiej rozłoży Nam się na twarzy. Nie zapominajmy, że zawiera silikony dlatego ciepło dłoni jest tu takie istotne. Jeśli nakładam go dłonią to robię tradycyjne kropeczki po czym wklepuje je dłonią. Wtedy widac a nawet czuć różnice w plastyczności kremu pod wpływem ciepła. Pamiętajmy ejdnak, że jak ze wszystkim i w tym wypadku mniej znaczy więcej, ponieważ jeśli nałożymy zbyt wiele to po prostu silikon sprawi że krem Nam zjedzie z twarzy. 


Ostatnie pytanie skierowane jest do Was. 

Latem wybieracie kremy BB czy jednak tradycyjny podkład? A może nic?

Jestem bardzo ciekawa waszych odpowiedzi.

5 komentarzy:

  1. Super post! Właśnie mam na sobie krem BB, to doskanale rozwiazanie na lato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje. Kremy BB są i ochroną przeciwsłoneczną i makijażem za to je lubię ;)

      Usuń
  2. Wolę kremy BB, są lżejsze od podkładów, ale mimo wszystko nie pomijam kremu pielęgnacyjnego czy z filtrem. Bardzo przydatny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w lato w przewadze używam kremów BB, mimo to zdarza mi się romans z podkładem ;) Dziękuje.

      Usuń
  3. Ja jestem w poszukiwaniu fajnego kremu BB, jak na razie nic mi sie nie sprawdzilo ;)

    OdpowiedzUsuń

Mój Blog jest Hate Free, nienawistne komentarze nie będą publikowane.

Zachęcam do pozostawiania komentarzy i z góry za nie dziękuję ;)